Μετά από επανειλημμένες επιστολές και διαβήματα της Ολομέλειας των Προέδρων του Δικηγορικού Συλλόγου Ελλάδος και του Συμβούλου προσβασιμότητας του ΔΣΑ προς το Υπουργείο Εσωτερικών έγιναν δεκτά τα αυτονόητα πάγια αιτήματά μας για τη διευκόλυνση των συναδέλφων ΑμεΑ, που επιτελούν χρέη Δικαστικών Αντιπροσώπων για την επιβοήθηση του έργου τους.
Επίσης διευθετείται νομοθετικά το πρόβλημα που είχε ανακύψει με την ειδοποίηση ανάληψης καθηκόντων των Δικαστικών Αντιπροσώπων στον αρμόδιο Εισαγγελέα και τον Περιφερειάρχη, η οποία πλέον δύναται να γίνεται και ηλεκτρονικά.
Στο πλαίσιο αυτό παρέχεται:
1. Η δυνατότητα πρόσληψης 2ου γραμματέα
Ειδικότερα με το άρθρο 30 Ν.5083/2024 (ΦΕΚ Α` 12/2024) προβλέφθηκε ότι εάν ο αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής ή ο προεδρεύων της επιτροπής είναι άτομο με αναπηρία, είναι δυνατή η ανάθεση καθηκόντων γραμματέα σε δύο (2) άτομα.
2. Η δυνατότητα να ενημερώνουν ηλεκτρονικά για την άφιξη τους στον τόπο διορισμού τους
Με τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου «Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας» προβλέπεται ότι οι αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής μπορούν να ειδοποιούν και με ηλεκτρονικό τρόπο τον Εισαγγελέα και τον οικείο Περιφερειάρχη για την άφιξή τους στον τόπο του διορισμού.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 5 της υπό ψήφιση από 124/9/8.4.2024 τροπολογίας στο Σχέδιο Νόμου «Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας» προβλέπεται ότι : «Οι έφοροι και οι τακτικοί ή αναπληρωτές αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής ειδοποιούνται για τον διορισμό τους τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την ψηφοφορία, από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται στον τόπο του διορισμού τους δύο (2) ημέρες πριν από την ψηφοφορία.
Μόλις φτάσουν ειδοποιούν για την άφιξή τους τον Εισαγγελέα της περιφέρειάς τους και τον οικείο Περιφερειάρχη. Οι ανωτέρω ειδοποιήσεις δύνανται να γίνουν και με ηλεκτρονικό τρόπο».
Με τις ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις ικανοποιούνται δύο πάγια αιτήματα του δικηγορικού σώματος, για διευκόλυνση των δικαστικών αντιπροσώπων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, τόσο με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης για την άφιξή τους στον τόπο διορισμού τους (αφορά όλους τους δικαστικούς αντιπροσώπους), όσο και με την πρόσληψη 2ου γραμματέα στην περίπτωση δικαστικών αντιπροσώπων που είναι ΑμεΑ.
Παρά την καθυστέρηση επίλυσης των προβλημάτων που είχαν ανακύψει, οφείλουμε να εκφράσουμε το θετικό μας λόγο προς την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών.
Επισυνάπτονται σχετικές ανακοινώσεις