Δελτίο Τύπου ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ(29-10-2009)>
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αθήνα, 29.10.2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στις 26.10.2009, η Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη έδωσε στη δημοσιότητα το Σχέδιο Νόμου για τις καμένες περιοχές της Αττικής καλώντας τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν παρατηρήσεις σε προθεσμία μιας εβδομάδας και αφού προηγουμένως είχε συναντηθεί με ορισμένους εκπροσώπους κοινωνικών, επιστημονικών και συνδικαλιστικών φορέων, οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης κά για να ζητήσει τη γνώμη τους επ αυτού.
Θα θέλαμε, κατ αρχήν, να παρατηρήσουμε ότι δεν νοείται ουσιαστική και αποτελεσματική διαβούλευση, η διαβούλευση που περιορίζεται, αφενός, σε αποσπασματική επιλογή των φορέων - συνομιλητών και, αφετέρου, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Επί της ουσίας του σχεδίου νόμου παρατηρούμε τα εξής:
● Η νομιμότητα της έκδοσης οικοδομικής άδειας για ανέγερση κτίσματος σε αναδασωτέα περιοχή, δεν μπορεί να περιορίζεται και να εξαντλείται στη διαπίστωση απλώς της «ακριβούς» και «νόμιμης χωροθέτησης» του κτίσματος από Ειδική Επιτροπή Ελέγχου (άρθρο 2, παρ.2).
● Δεν είναι δυνατόν να προβλέπεται συντρέχουσα αρμοδιότητα δύο διαφορετικών υπηρεσιών για το ίδιο αντικείμενο, δηλαδή για την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων σε αναδασωτέες περιοχές (άρθρο 3, παρ. 1).
● Η απλή αναφορά των γεωγραφικών συντεταγμένων κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας για ανέγερση ακινήτου σε εκτός σχεδίου (πυρόπληκτη) περιοχή δεν αποτελεί εχέγγυο για τη νομιμότητά της, με δεδομένη τη μη ύπαρξη δασικού χάρτη (άρθρο 3, παρ. 3).
● Αποτελεί σημαντική παράλειψη η μη αναφορά προθεσμίας τόσο για τη σύνταξη των δασικών χαρτών όσο και για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας. Οι προθεσμίες που προβλέπονται για την κήρυξη μιας περιοχής σε κτηματογράφηση καθώς και για την επίσπευση της κύρωσης των δασικών χαρτών, δεν υποκαθιστούν την εν λόγω παράλειψη (άρθρο 4, παρ. 1 και άρθρο 5).
Είμαστε υποχρεωμένοι, τέλος, να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας που η Υπουργός συνεχίζει την τακτική που ακολούθησαν επί σειρά ετών οι προκάτοχοί της, που συστηματικά είχαν αποκλείσει από κάθε Επιτροπή του Υπουργείου (πρώην ΠΕΧΩΔΕ) τους εκπροσώπους του νομικού κόσμου της χώρας, οι οποίοι σημειωτέον δεν έχουν κανένα επαγγελματικό όφελος από το συγκεκριμένο Υπουργείο.
Από το Γραφείο Τύπου.
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αθήνα, 29.10.2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στις 26.10.2009, η Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη έδωσε στη δημοσιότητα το Σχέδιο Νόμου για τις καμένες περιοχές της Αττικής καλώντας τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν παρατηρήσεις σε προθεσμία μιας εβδομάδας και αφού προηγουμένως είχε συναντηθεί με ορισμένους εκπροσώπους κοινωνικών, επιστημονικών και συνδικαλιστικών φορέων, οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης κά για να ζητήσει τη γνώμη τους επ αυτού.
Θα θέλαμε, κατ αρχήν, να παρατηρήσουμε ότι δεν νοείται ουσιαστική και αποτελεσματική διαβούλευση, η διαβούλευση που περιορίζεται, αφενός, σε αποσπασματική επιλογή των φορέων - συνομιλητών και, αφετέρου, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Επί της ουσίας του σχεδίου νόμου παρατηρούμε τα εξής:
● Η νομιμότητα της έκδοσης οικοδομικής άδειας για ανέγερση κτίσματος σε αναδασωτέα περιοχή, δεν μπορεί να περιορίζεται και να εξαντλείται στη διαπίστωση απλώς της «ακριβούς» και «νόμιμης χωροθέτησης» του κτίσματος από Ειδική Επιτροπή Ελέγχου (άρθρο 2, παρ.2).
● Δεν είναι δυνατόν να προβλέπεται συντρέχουσα αρμοδιότητα δύο διαφορετικών υπηρεσιών για το ίδιο αντικείμενο, δηλαδή για την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων σε αναδασωτέες περιοχές (άρθρο 3, παρ. 1).
● Η απλή αναφορά των γεωγραφικών συντεταγμένων κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας για ανέγερση ακινήτου σε εκτός σχεδίου (πυρόπληκτη) περιοχή δεν αποτελεί εχέγγυο για τη νομιμότητά της, με δεδομένη τη μη ύπαρξη δασικού χάρτη (άρθρο 3, παρ. 3).
● Αποτελεί σημαντική παράλειψη η μη αναφορά προθεσμίας τόσο για τη σύνταξη των δασικών χαρτών όσο και για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας. Οι προθεσμίες που προβλέπονται για την κήρυξη μιας περιοχής σε κτηματογράφηση καθώς και για την επίσπευση της κύρωσης των δασικών χαρτών, δεν υποκαθιστούν την εν λόγω παράλειψη (άρθρο 4, παρ. 1 και άρθρο 5).
Είμαστε υποχρεωμένοι, τέλος, να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας που η Υπουργός συνεχίζει την τακτική που ακολούθησαν επί σειρά ετών οι προκάτοχοί της, που συστηματικά είχαν αποκλείσει από κάθε Επιτροπή του Υπουργείου (πρώην ΠΕΧΩΔΕ) τους εκπροσώπους του νομικού κόσμου της χώρας, οι οποίοι σημειωτέον δεν έχουν κανένα επαγγελματικό όφελος από το συγκεκριμένο Υπουργείο.
Από το Γραφείο Τύπου.